Stage weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meggy Langerwerf - WaarBenJij.nu Stage weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Meggy Langerwerf - WaarBenJij.nu

Stage weken

Door: Meggy

Blijf op de hoogte en volg Meggy

01 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo lieve allemaal,
2 weekjes geleden alweer maar dat betekend niet dat ik me niet vermaak! Het tegenovergestelde zelf, wauw wat heb ik het naar me zin hier!! Deze 2 weken heel veel stage gelopen wat echt steeds leuke word! De kinderen vinden het super als we komen en leren iedere week iets nieuws. Deze week ook begonnen met mijn project: spotlight support! Na veel voorbereiding hebben we donderdag de eerste van de 3 voorbereidingsdagen gehad van een wat hopelijk een super circus show word! De kinderen van mary harding, een school waarop alleen geestelijk gehandicapte kinderen of kinderen met een leerstornid zitten, hebben een super ochtend gehad. Samen met 10 western cape sport school studenten hebben we de kinderen kennis laten maken met het circus! Het was super om te zien hoe de kinderen genoten en het echt naar hun zin hadden! Volgende week gaan we verder met de voorbereidingen.
En dan dit weekend! Nee geen feesten in kaapstad voor ons, maar een 50 hour sport challange! Van vrijdag 2 uur tot vandaag 4 hebben we gesport met meer dan 2000 kinderen uit de sloppenwijken en wauw wat was het een feest! Na wat afrikaanse laatkomers waren we 20 verschillende sporten en veel dansjes! De kinderen vonden het super en ook ik heb het naar me zin gehad! ( wel ben ik helemaal gebroken nu.,) maar vanaf morgen gaan we weer knallen nog een week stagen en dan komt vrijdag rob( jeeeeej ) ik heb er zin in!
Nu vergeet ik helemaal de dingen naast stage te vertellen oepss!!
Vorige week naar een match van de stormers geweest! Ja ja rugby! Wat een ervaring mega groot stadion en echt een heerlijke sfeer! Alleen maar mensen in het blauw en wit die de stormers aanmoedigde, mannen op het veld die vochten om een bal en biertjes:) beter avond kon het niet zijn! Al ken ik de regels niet echt vond ik het een super ervaring voor de sfeer alleen zal je het al moeten doen!
En de donderdag na de eerste circus voorbereiding zijn we naar stellenbosch gereden en hebben we daar op een wijn boederij wijn geproeft oeee dat was me toch lekker! Met een heeerlijk uitzicht( fotos volgen ) hebben we een heerlijk middagje gehad! De wijn was echt heel erg lekker!! Daarna nog even door stellenbosch langs de universiteit gelopen en lekker gegeten in een studenten barrtje.
ik hoop dat jullie jet nog leuk vinden om me blog te lezen en niet al te jaloers zijn ( vandaag was het weer 30 grade ) tot snel weer!! Ik zie nu dat ik hier fotos op kan plaatsen dus dat ga ik eens even uitvogelen!

Liefs, meggy

  • 01 Maart 2015 - 18:39

    Mama:

    hé Meggy, wat een geweldig project heb je toch, en jouw eigen project, spotlicht support, wordt zeker een succes, zoals jij je daar voor inzet gaat dat goed komen. Wij zijn alleen maar super trots op je !!! nog even een weekje knallen en dan een weekje genieten samen met Rob. Veel plezier meisje xxx love you.

  • 01 Maart 2015 - 18:57

    Jose:

    Hey lieve meggy.
    Kei gaaf om jou blog weer te lezen en dat je het naar je zin hebt.
    Leuke projecten hoor!!
    Super gaaf dat Rob gaat komen.
    En ja ik ben jaloers op jou temperatuur daar. Daar kan ik alleen maar van dromen voor jou realiteit..Lekkah.
    Héél veel plezier daar en tot snel weer.
    Liefs tante José.xx

  • 01 Maart 2015 - 19:16

    Helma:

    Hoi Meggy, jaloers ben ik niet hoor vindt het gewoon super leuk deze ervaring voor jou. En zoals ik gelezen heb heb je daar een geweldige tijd. Waar je wel even aan moet denken is dat de vriendin van je moeder heeeeel graag wijn heeft en vooral als hij zo lekker was. Ideetje miscchien!! Geniet er nog lekker van daar, en veel plezier als Rob komt. Groetjes Helma en Arjo

  • 01 Maart 2015 - 19:31

    Meggy Langerwerf:

    hahah helmaa jaa maar wijn is zo zwaar voor in me koffer en moet al die souvenirs voor me ouders ook al meenemen he!

  • 01 Maart 2015 - 19:56

    Thilly Bensink:

    Meggy,

    Wat een prachtig mooie belevenissen heb je daar! En wat een mooie dingen doe je daar!
    En leuk dat je dit wil delen!
    We genieten van je verhalen! En de mooie en goede sfeertjes die je daarmee creëert.
    Nog veel succes daar en tot de volgende keer!
    Groet Mari, Thilly, Jodine, Martina en Ruben.

  • 02 Maart 2015 - 10:20

    Josée :

    Lieve Meggy, wat laat jij mij heimwee krijgen. Door jou verhalen voel ik mij weer een beetje in SA. Weet je dat SA altijd een beetje zal blijven trekken aan jou. Geniet nog van je verblijf daar. Groeten van Josée van Dongen (van ome Tom).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Meggy

Voor een stage van het CIOS mag ik voor 3 maanden sport les gaan geven aan kinderen in de sloppenwijken van Kaapstad!! Ik heb er super veel zin in! Via dit blog wil ik jullie laten mee genieten van een super tijd in Zuid-Afrika. Zodat jullie hier in het koude kikkerlandje ook weten wat ik allemaal aan het doen ben!

Actief sinds 18 Jan. 2015
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 3159

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 13 April 2015

Kaapstad

Landen bezocht: